رفتن به محتوای اصلی

شما اینجا هستید

مخالفت شورای شیراز با توسعه متروی شیراز

۱۲:۰۶ - ۲۰۱۵/۰۶/۳۰

مخالفت شورای شیراز با توسعه متروی شیراز

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با اجرای فاز سوم خط یک متروی شیراز موافقت نکردند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز عصر امروز در بررسی دستور جلسه شورای شهر اظهار داشت:  به دلیل اینکه امکان صدور موافقت‌نامه کشوری برای اجرای بیش از دو خط قطاری شهری نیست پیشنهاد اجرای فاز سوم مطرح شده است.

احمدرضا نقیب‌زاده بیان کرد: در این راستا اجرای فاز سوم خط یک قطار شهری شیراز از پل معالی‌آباد تا شهرک گلستان در قالب خط یک به تصویب کمیسیون حمل و نقل رسید.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز نیز با اشاره به توسعه خط یک قطار شهری در فاز سوم اظهار داشت: تراکم جمعیتی شیراز به سمت شمال غرب و شهرک‌هایی است که در این منطقه ایجاد شده و به همین منظور ساخت قطارشهری را مضاعف می‌کند.

اسدالله حاجی زمانی با اشاره به اینکه قطار شهری شیراز مجوز اجرای همزمان دو خط قطار شهری را بیشتر ندارد خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت توسعه غربی برای مترو پیشنهاد ما این بود که این طرح با تامین منابع اعتباری دنبال شود.

وی با بیان اینکه مسیر فاز سوم خط از پل بصیرت تا شهرک گلستان به طول ۱۱.۷ کیلومتر و ادامه آن به شهر صدرا است تصریح کرد: بیشتر مسیر به صورت روباز است و هزینه کمتری نسبت به تونل مترویی دارد.

شهردار شیراز نیز اظهار داشت: برای اجرای فاز سوم از خط یک تنها با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مکاتبه شده اما هنوز به تصویب نهایی نرسیده است.

علیرضا پاک‌فطرت افزود: شورای اسلامی شهر تنها با موافقت خود می‌تواند در گرفتن مصوبه اجرای فاز سوم از خط یک قطار شهری شیراز موثر باشد.

وی گفت:در صورت اینکه اجرای این طرح نیز به تصویب برسد اولویت با اجرای فاز دوم از خط یک متروی شیراز و تکمیل نهایی آن است.

به گزارش تسنیم، در این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به عدم تکمیل خط یک متروی شیراز با اجرای فاز سوم از خط یک مترو مخالفت کردند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
پرسش زد اسپم
کد زیر را وارد کنید.
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.